.The Ops Accounting Analyst 2 is a developing professional role. Applies specialty area knowledge in monitoring, assessing, analyzing and/or evaluating processes and data. Identifies policy gaps and formulates policies. Interprets data and makes recommendations. Researches and interprets factual information. Identifies inconsistencies in data or results, defines business issues and formulates recommendations on policies, procedures or practices. Integrates established disciplinary knowledge within own specialty area with basic understanding of related industry practices. Good understanding of how the team interacts with others in accomplishing the objectives of the area. Develops working knowledge of industry practices and standards. Limited but direct impact on the business through the quality of the tasks/services provided. Impact of the job holder is restricted to own team.**Responsibilities**: Independently posts/balances books of account, such as cashbook, general journal, sales book, purchase register and general and subsidiary ledgers for an operations unit. Analyzes financial reports, statements & records. Uses discretion to make recommendations relative to the accounting of reserves, assets and expenditures. Independently researches and interprets factual information. Identifies inconsistencies in data/results, defines business issues and makes recommendations on policies and procedures. Applies good knowledge of industry practices and standards. Exchanges information in a concise and logical way and is sensitive to audience diversity.**Qualifications**: 0-2years of experience in an accounting role.**Education**: Bachelors degreeContribuir al cumplimiento del plan de revisiones a una amplia red de sucursales, mediante la ejecución de pruebas de auditoría sobre los procedimientos, políticas, calidad y lineamientos regulatorios, a fin de evaluar la efectividad del ambiente de control en el que se administran y operan servicios de ventas bancarios.**Principales actividades** Aplicación de programas de trabajo de revisión en sitio y remotos. Revisión de procesos Normativos y aplicación de pruebas sobre información centralizada. Documentación y reporte de las excepciones identificadas. Elaboración de informes para níveles directivos. Autogestión de viajes y trámites administrativos para su reembolso.**Competencias y habilidades necesarias** Capacidad de análisis y síntesis. Identificación de riesgos potenciales y root cause principal. Planeación y organización. Trabajo en equipo. Creatividad e iniciativa. Adaptación al cambio. Trabajo bajo presión y sentido de urgencia. Atención a detalles. Fuertes habilidades fuertes de expresión escrita y oral. Capacidad de autoestudio.**Requisitos** Licenciatura, preferentemente en áreas Económico Administrativas (Titulado). Experiência mínima de 2 años en áreas de Auditoría, Control, Compliance y operación bancaria