Technical Support Engineer - Portuguese Advance - San Luis Potosi

Technical Support Engineer - Portuguese Advance - San Luis Potosi
Empresa:

Abb


Technical Support Engineer - Portuguese Advance - San Luis Potosi

Detalles de la oferta

Tasks:

Service delivery
Performs Service tasks, identifies technical problems and makes analysis through remote or on-site activity in any Service categories (installation and commissioning, maintenance, repairs, engineering and consulting, advanced services, extensions, upgrades and retrofits, end of life services, replacements, etc.).

Customer approach
Contributes to customer satisfaction by executing Service work according to customer order and expectation. Creates and maintains a good relationship with customers and understands their needs. Identifies new sales opportunities and communicates them internally.

Materials and supply
Coordinates, prepares and ensures that all materials, parts and equipment are available and at the appropriate quality for Service activities.
Documentation and reports
Prepares all documents and reports to be signed by the customer representative. Reports work done in a timely manner and follows up when needed.

Troubleshooting
Proactively identifies potential equipment failures and requests proactive corrective actions. Troubleshoots equipment failure and makes recommendations to avoid repeating the problem in the future.

Operational excellence
Proactively identifies suggestions for product and quality improvement and communicates them further in the ABB organization. Provides recommendations to management to improve operations and customer service.

Health, safety and integrity
Applies safety rules and safe practices as well as environmental responsibilities. Reports unsafe practices and incidents.

Requirements:

Experience: 1 year
Bachelor Degree of Robotics and Mechanical
English or Portuguese Advanced

Location: San Luis Potosí, San Luis Potosi, Mexico Contract type: Regular/Permanent Business unit: Business Unit Robotics Date posted: 2017-11-17 Job function: Service and Maintenance Publication ID: MX63211576_E1ABB (ABBN: SIX Swiss Ex) es un líder tecnológico pionero en equipos de electrificación, robótica y cinemática, automatización industrial y redes eléctricas, para clientes de servicios públicos, industrias y transportes e infraestructuras en todo el mundo. Continuando sus más de 125 años de historia de innovación, ABB en la actualidad está escribiendo el futuro de la digitalización industrial y está impulsando la revolución energética y la cuarta revolución industrial. ABB opera en más de 100 países y tiene unos 136.00 empleados.


Fuente: Neuvoo_Ppc


Área:

  • Otros / Otros

Requisitos


Sexo: Indefinido

\

Ofertas Relacionadas

Auxiliar de oficina para el departamento de recursos humanos

Solicito Auxiliar de Oficina para el Departamento de Recursos Humanos /Medio tiempo ¿Qué necesitas para formar parte de nuestro Equipo de Trabajo? Requisitos...


Ciudad de México (Distrito Federal)

Publicado hace un mes

Trabaja en casa empacando pinceles

MPRESA EN EXPANSIÓN SOLICITA PERSONAS RESPONSABLES PARA FORMAR PARTE DE NUESTRO EQUIPO DE TRABAJO EN EL ÁREA DE MANUFACTURA. Apóyame desde casa empaquetando...


Estado de México

Publicado hace un mes

Kyc analyst

Empresa Transnacional líder en Tecnología de la Información, Consultoría y Tercerizaciones, te invita a formar parte de su equipo como KYC Analyst. Requisitos...


Ciudad de México (Distrito Federal)

Publicado hace un mes

Call-center, asesores telefónicos turno matutino y vespertino

¡¡TE ESTAMOS ESPERANDO!! ¡¡LABORA SÓLO MEDIO TIEMPO PARA UNA EMPRESA LÍDER DE EFONÍA MÓVIL!! Funciones en retenciones Sólo necesitas: Bachillerato trunco a...


Ciudad de México (Distrito Federal)

Publicado hace un mes